search

کره‌جنوبی الگویی برای کیف لپ تاپسازی ایران! – ۲


در شرایطی‌که نگاهی به تاریخچه شکل گیری هیوندایی کیف لپ تاپ بیندازیم , متوجه می‌شویم این شرکت با حمایت بی واسطه دولت وقت در سال کیف لپ تاپ , تاسیس و در همان بدو مقدمه به فعالیت , سراغ فورد ایالات متحده رفت و برای انتقال محصول فرنگی به درون کره و فعال سازی خطوط ساخت خویش , با این موسسه وارد گفتگو شد . در همین گیر و دار بود که دولت کره حمایت از کیف لپ تاپسازان داخلی را منوط به عقد قرارداد جوئینت‌ونچر در میان آنان و کیف لپ تاپسازان معتبر دنیا کرد و از همین رو هیوندایی و فورد در سطحی تازه وارد مصاحبه با یکدیگر شده و در فیض یک توافق‌نامه موقت سرمایه‌گذاری مشترك را به امضا رساندند .

اگر‌چه این دو شرکت حدود دو سال با یکدیگر دوران گذراندند , ولی در غایت به این سود رسیدند که اهداف راهبردی شان با یکدیگر در تضاد است , تضادی که در برگیرنده تمام حوزه کسب‌وکار , معیار صادرات و همینطور رئیس کمپانی مشترک بود . در نهایت ائتلاف این دو کیف لپ تاپساز نابودشد و بعداز آن بود که هیوندایی او‌لین قدم‌ها را در مسیر تبدیل شدن به یک کیف لپ تاپساز مرحله نخستین عالم برداشت . این موسسه که به نوعی تجربه‌ای ناکام را در همکاری با کیف لپ تاپسازان خارجی به تصویب رسانده بود , این توشه برای انتقال فناوری و گسترش تولیدها داخلی به شرکت‌های طراحی , مهندسی و تامین‌کنندگان فرنگی روی آورده و عملکرد کرد نیاز خود را به جای کیف لپ تاپسازان جهانی , از آن‌ها تامین کند .


بر این پایه , هیوندایی کیف لپ تاپز با طی کردن مسیری ۲۵ ساله که از «واگذاری پروژه‌های طراحی محصول به شرکت‌های پباده سازی مهندسی خارجی» استارت شد و با «طراحی , بسط و تولید کیف لپ تاپی کاملا داخلی» تمام شد , به یک کیف لپ تاپساز واقعی در سطح دنیا تبدیل شد . طبق آنچه در تحقیق دانشجویی موردنظر تیتر شده , فعالیت هیوندایی برای انتقال فناوری را می‌توان در سه عصر مختلف مورد بررسی قرار بخشید ; زمان اولیه که از سال ۱۹۷۳ ابتدا و تا نیمه‌های دهه سپس میلادی ادامه مییابد ; زمان دوم که از نیمه‌های ده سال ۱۹۸۱ آغاز و تا اوایل دهه ۱۹۹۱ ارتفاع می کشد و سرانجام دهه سوم که هفت سال مجال می‌برد و در این برهه زمانی , کیف لپ تاپساز کره‌ای به دانش بدون نقص طراحی , بسط و تولید محصول دست پیدا می کند .

به عبارت خوب تر , در دوره‌ای که به عصر انتقال , اکتساب و توسعه و گسترش فناوری معروف است , هیوندایی با یک برنامه‌ریزی بلندمدت و به واسطه چند طرز متعدد , در مسیر اکتساب علم فنی روز کیف لپ تاپسازی عالم قرار گرفت . بر این اصل , «همکاری با شرکت‌های مهندسی در زمینه پباده سازی و امتحان کیف لپ تاپ» , «مشارکت با شرکت‌های صاحب فناوری‌های تولید و همینطور تامین‌کنندگان طراز نخستین جهان» , «آموزش مهندسان شرکت با اعزام آنان به بیرون از کشور» , «سرمایه‌گذاری در فعال سازی مرکزها تحقیق و توسعه و گسترش داخلی و خارجی» , «بهره‌مندی از مدیران فرنگی در سمت‌های ارشد مدیریتی شرکت» و همچنین «همکاری با کیف لپ تاپسازهای وسیع جهانی به‌منظور کامل شدن حلقه‌های مفقوده حاصل از همکاری با تامین‌کنندگان» , ازجمله اقدامات دارای اهمیت هیوندایی به جهت دستیابی به علم فنی و علم پباده سازی محصول به‌شمار میروند .

نگاهی بدین اقدامات نشان میدهد این کیف لپ تاپساز کره‌ای همت کرده پایه‌های خود را در صنعت کیف لپ تاپ , به صدق بنا نهد و از همان آغاز سراغ زیرساخت‌های ضروری برای «کیف لپ تاپساز شدن» برود . یک کدام از مهم ترین این اقدامات البته نزدیک شدن به شرکت‌های طراحی و مهندسی و تامین‌کننده فرنگی بود که به نوعی از هوش بالا و آتی نگری درست مدیران وقت هیوندایی سرچشمه میگیرد . این مدیران در همان ابتدای فعالیت به نیکی فهمیدند که شیوه دستیابی به محصول ها و برندهای داخلی , خیر مشارکت با کیف لپ تاپسازان , بلکه همکاری نزدیک و عمیق با شرکت‌های طراحی و مهندسی دارای اعتبار جهان است . از همین رو هیوندایی سراغ شرکت‌های متعدد از کشورهایی مانند ایتالیا , ژاپن و انگلستان رفت تا به واسطه آن ها , اقتدار پباده سازی پیدا کرده و تولید ها متعلق به خود را ساخت کند . این شرکت‌ها به هیوندایی کمک کردند تا رفته‌رفته به علم پباده سازی بدنه و کیف لپ تاپ و در غایت یک محصول کامل دست پیدا کرده و قدمی بلندمرتبه در راه و روش کیف لپ تاپساز شدن بردارد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

close
search
آخرین دیدگاه‌ها
    دسته‌ها

    Hi, guest!

    settings

    menu